در حال بارگذاری ...
یکشنبه 7 دی 1404

نشست صمیمی اعضای هیأت علمی دانشگاه ملی مهارت استان فارس با مدیرکل پژوهشی دانشگاه ملی مهارت کشور

نشست صمیمی اعضای هیأت علمی دانشگاه ملی مهارت استان فارس با حضور دکتر اکبری‌زاده، مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه ملی مهارت کشور و دکتر محمود صادق‌پور، رئیس دانشگاه ملی مهارت استان فار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت استان فارس نشست صمیمی اعضای هیأت علمی دانشگاه ملی مهارت استان فارس با حضور دکتر اکبری‌زاده، مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه ملی مهارت کشور و دکتر محمود صادق‌پور، رئیس دانشگاه ملی مهارت استان فارس، با محوریت تبیین سیاست‌های پژوهشی، مهارت‌محوری و ارتباط دانشگاه با بازار کار برگزار شد.

 دکتر اکبری‌زاده در این نشست با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه ملی مهارت در حوزه پژوهش و فناوری گفت: بر اساس طرحی که به‌تازگی مطرح شده است، دانشگاه ملی مهارت به‌عنوان مجری طرح‌های اجرایی در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایفای نقش خواهد کرد؛ رویکردی که می‌تواند پیوند میان پژوهش، فناوری و نیازهای واقعی جامعه را تقویت کند.

 وی همچنین از شکل‌گیری تفاهم‌نامه‌ای مهم با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شده است از ابتدای مهرماه آینده، هفت هزار نفر در قالب معلم و دبیر فنی جذب وزارت آموزش و پرورش شوند که این اقدام نقش مؤثری در تقویت آموزش‌های مهارتی و فنی خواهد داشت.

در ادامه این نشست، دکتر محمود صادق‌پور، رئیس دانشگاه ملی مهارت استان فارس، با تأکید بر ضرورت جهت‌دهی پژوهش‌ها به سمت حل مسائل واقعی جامعه اظهار کرد: پژوهش‌ها باید کاربردی، مسئله‌محور و در راستای رسالت دانشگاه ملی مهارت، یعنی تربیت نیروی ماهر و تولید علم نافع، تعریف و اجرا شوند. وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور تصریح کرد: بر اساس این برنامه، ۵۰ درصد دانش‌آموزان پایه دهم به هنرستان‌ها هدایت خواهند شد و این موضوع ضرورت ظرفیت‌سازی جدی در حوزه‌های آموزشی، کارگاهی و رفاهی را دوچندان می‌کند، چرا که دانشگاه ملی مهارت حلقه واسط میان مدرسه و بازار کار به شمار می‌رود. رئیس دانشگاه ملی مهارت استان فارس

در پایان با ارائه آماری از وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین، ۶۴ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی مهارت جذب بازار کار می‌شوند و این رقم در دانشکده شهید باهنر شیراز به ۸۱ درصد می‌رسد که نشان‌دهنده اثربخشی آموزش‌های مهارتی و ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت و بازار کار است.